onsdag 18 mars 2009

Våren är här.. jämt lika kär.. tralallaaa...

Lite surt att komma hem från jobbet och se det ljuvliga vädret torna upp sig.. och veta att denna dagen blir mest sova.. Men men.. så är livet.. jag jobbar på nätterna och sover delar av dagen.. men har så grymt mycket tid till familjen, hunden och vännerna.. och nu även avsatt en del tid till träning.. det är inte illa tycker jag, som den soffpotatis jag är..

Tog en morgonpromenad med Molly, hon verkar lite piggare idag tycker jag.. promenaden avlöpte lugnt och städat, sen in och få lite frukost.. oj lillstumpan hade inte ätit upp maten sen igår.. så hon fick lite nytt foder som hon med största ansträgning petade i sig.. urk va hon är off vad det gäller maten.. hon har inte mått illa men är definitivt inte så gla i maten iallafall, ytterligare ett tecken på dräktighet kanske.. åhh.. vad det är jobbigt att vänta.. man vill så gärna veta.. inte hur många valpar utan OM hon är dräktig.. men som sagt inget är som väntans tider..

Vi gick upp strax innan tolv och tog en härlig promenad i solen.. satte oss en stund på en bänk och lapa lite sol.. härligt.. vilken skillnad på när det regnar.. när solen är uppe känns allt så mycket lättare.. så i morgon om solen skiner ska jag plocka fram min favoritsolstol och dricka kaffe på altanen när jag vaknar..

Det blev ingen middag idag då alla i familjen utom jag och Molly var utflugna, så vi slarvade till det lite.. det är svårt när barnen är stora och har tusen järn i elden att få dom där mysiga middagarna som vi hade förr.. men så kanske det ska vara..

Nu är man tillbaka på jobbet igen.. 3 :dje natten och ska jobba ytterligare 1 natt, jag brukar försöka jobba några nätter extra i månaden och denna månaden blev det 2 på raken.. inte ofta det blir så men nu blev det så och det är bara att gilla läget.. på fredag när jag går av är jag ändå ledig i 1 v tills jag går på mitt egna pass igen.. Härligt.. hoppas det nu blir bra och att värmen kommer så man kan påta i trädgården..

Nej nu ska jag göra lite nytta..

Godnatt på er alla

Tjing

1 kommentar:

  1. Kan ju inte annat än säga att Molly verkar dräktig. Fattar precis vad du menar med att man vill veta -nu! är hon dräktig? Men som sagt, hon verkar det.

    Ha det ljuvligt.
    Kramis/Lena

    SvaraRadera