torsdag 19 mars 2009

Nu poppar knoppar..

upp i varje rabatt.. så härligt att se.. och eftersom vi inte har bott i huset någon vår utan vi flyttade hit i Juli månad i högsommaren.. så är det ännu mer spännande att se vad som kommer.. Det är synd att dom försvinner så fort, jag har ju inga gröna fingrar direkt men skulle gärna vilja ha prunkande rabatter som alltid blommar från tidig vår till sen höst. Men men.. vi tar en sak i taget..

Somnade som en stock efter morgonpromenaden.. vi tog en lite längre tur än vanligt för det var så härligt väder.. men sen slockanade vi gött.. Vid 9 ringde telefonen.. grrr.. jäkla försäljare så nu har jag anmält mig till Nix.. äntligen.. Tack Peter för instruktionerna i eran blogg.. Då tyckte Molly det var trist att sova så hon knata upp och la sig i en solstrimma.. där somnade hon gott och vi vaknade vid 12-tiden då tog vi en underbar promenad i solljuset.. vilken härlig känsla det är på våren.. Molly är pigg och gör sina rusningar efter löv och kottar igen.. den hunden skulle varit ekorre.. helt klart.. Hon vill inte tugga på dom utan hon ska bara jaga dom när man sparkar.. ja all motion är ju motion och i hennes takt naturligtsvis.

Vi 15:30 skulle jag vara på jobbet för ett Möte med Medicinsk ansvarig sköterska om nya pappersrutiner.. som för en gång skull verkar vara enklare för oss.. inte illa.. annars brukar det bli krångligare men inte idag.. jippih.. Det var sagt att det skulle ta en timme men när vi var många med mycket frågor drog det ut på tiden så jag var inte hemma förrän nästan 17:30..

Sonen hade fixat mat.. lyxigt värre sen hoppade jag i säng 1 timma.. känner mig förvånansvärt pigg för att det nu är min 4:de natt på raken.. Men i morgon är jag nog trött på kvällen.. men ska lägga mig tidigt så man är pigg tills på lördag och uppfödarutbildningen.. Så spännade det ska bli.. tänk va mycket trevligt folk man kommer träffa och alla bara är intresserade av underbara Cavalierer..

Till Lena.. jag hoppas du har rätt..

Till er alla SOV gott...

Tjingeling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar