onsdag 4 mars 2009

Superfotografen..

Det kan jag verkligen inte titulera mig.. men jag gör det med glädje..

Idag var det projekt Faraovalpar.. har ju fotat dom tidigare med jämna mellanrum och det har gått strålande bra.. dom är såå duktiga.. Så efter lite tjöt kring köksbordet och njutit av dessa eleganta små varelser hoppa omkring.. låta jättearga.. utmana varandra för att så småningom ramla ihop och somna i en hög.. Så skred vi till verket.. fram med filt och ett snyggt överdrag.. Leverpastejen var framtagen och stod redo på köksbänken.. vilket Luna (mamman till valparna) upptäckt och var väldigt intresserad av att stryka snävt framför kameran.. söta dom där liven..

Men för att återgå till valparna.. dom är nu 11 v gamla och väger 10 kg.. och är såå stora.. första gången jag såg dom vägde dom 300 gr.. Helt plötsligt är det riktiga Faraohundar.. snygga långbenta hundar.. och verkligen mycket hund.. dom är inte alls så villiga att göra som matte ville.. det var leverpastej, godis.. om varannat.. ben hört och lågt.. små skutt.. men tror att vi fick till det i slutändan.. men stackars Lotta var helt slut.. en annan hade det ju lite enklare med en lugn och stillsam kamera som gjorde precis vad man talade om att den skulle göra..

Sen blev det hem till Molly.. ojoj vad hon sniffade på mig när jag kom hem.. Sonen tog Molly på promenad och jag åkte en snabbis till affären.. IGEN.. tror jag blir tokig.. fattas alltid något.. även om man storhandlar.. suck..

Kvällen har blivit i tv4 fakta tecken.. onsdagar är det riskförlossningar.. såå spännande..

Mollymysan.. ligger tätt och älskar gosa.. men det brukar hon göra så det är inget nytt..

Sen måste jag bara tilläga att jag är Gräsänka för en natt.. Dennis är i Stockholm eller närmare bestämt i Akalla på Kundbesök, åkte i dag och kommer hem i morgon.. 100 mil på 1 dygn.. riktigt nöjesresa... "fniss" och vad gör jag.. jo spanar på tv:n.. Man börjar nog bli gammal..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar