måndag 2 mars 2009

Måndagen är äntligen här..


Familjen går till sina jobb och skola.. Jag och Molly får lite vettigt gjort.. såsom städning och tvättning..


Vi började morgonen med sovmorgon.. så vid 10 snåret klev vi upp.. tog en av våra korta rundor för att sen in och äta frukost.. Torrfoder till lilla fröken och kaffe med hembakt kakebröd till mig.. Satt och bläddrade i en katalog från Biltema.. va grejer dom har där.. finns knappt något bil i det temat... "fniss" Hitta några roliga saker som man säkert inte behöver men som ändå kan vara värt att äga.. Sen måste jag säga att till den affären Erica hade varit i bara måste jag åka till.. jag kollade deras hemsida.. ojoj.. där skulle man kunna shoppa länge och väl..


Efter frukosten blev det dammsugning med tillhörande moppande.. inte världens roligaste men man är så nöjd när man är klar.. Stoppade i en maskin som var färdig att hängas upp när det var dags för källaren att få sig lite make over.. Min 19 åring vet inte riktigt hur det funkar med tvätt och städ..


Så när städningen var klar tog vi oss en långpromenad i ett SNÖIGT göteborg.. ja tänk va man bedrog sig när man trodde våren var på väg.. men jag gillar ju snö så det kan gärna ligga ett tag nu.. Kvällen gick i tv:ns tecken.. men i morgon blir det kurs..


Så go natt på er


Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar