söndag 29 mars 2009

Sol...

Skrapade rutorna i morse på bilen.. så än biter frosten om nätterna.. men i natt var det enkelt att jobba.. tänk va 1 timma mindre gör.. när kl var två slog mobilen om till tre.. ohlalla..

Väckte en trött lite Molly.. som blir pigg så fort man gosar med henne.. Det var härligt morgonväder lite kyligt men när man är ute så tidigt en söndag är allt så stilla.. bara jag och min busa i kopplet.. Vi tog en lite längre promenad.. Sen vankades det frukost.. jag tog lite yoghurt och Molly fick som vanligt sitt Torrfoder.. När hon fått i sig maten satte hon sig och väntade på att jag skulle bli klar.. Sen bar det av upp på övervåningen och till matte och husses varma säng..

Runt 12 snåret vaknade jag av en välbekant röst.. mamma.. Så jag klev upp ovanligt pigg.. men när jag kom ner så var hon på väg att gå.. Men jag fick hindrat henne och hon och pappa kom in på lite kaffe och nybakt kaka som Christoffer bakat.. han e duktig den grabben.. en riktigt mästerkock.. OCH konditor... vad ska detta sluta..

När mamma och pappa åkt, tog vi bilen till hornbach.. skulle investera i en matta som jag skall ha i mitt "valprum" för att skydda parketten.. Sen funderar jag på hur min eller rättare sagt Mollys valplåda ska se ut och fick ju lite tips förra helgen av Erica Munter"Leamington". Så det får bli något liknande när jag fått fler detaljer på skapelsens konstruktion...

Kvällen fastnade jag framför datorn.. ibland springer tiden iväg och helt plötsligt skulle jag till jobbet..

Så godnatt på er.. sov gott

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar