tisdag 24 mars 2009

Så var det kursdag igen...

Morgonen började med en stilla promenad.. jag och min lilla filosof.. herregud vad det ser roligt ut när hon sniffar på en liten kvist.. och hon skulle kunna stå länge där om man inte uppmuntra henne att traska vidare..när vi kom in igen blev det kaffe.. herregud denna gudadryck.. hur skulle man vakna utan den.. Sen var det dags för lite hushållssysslor.. dvs tvättstugan behövde sig ett besök.. satte på en maskin hängde upp den som ett av gossebarnen startat innan han knalla iväg till skolan..

Sen tog vi det lugnt en stund.. telefonsamtal från en gammal jobbarkompis som väntar hem sin nu 6 v cockertik en black and tan.. så om en månad blir det valptrippande i olofstorp.. Får se när jag får tid att besöka den lilla varelsen..

Sen ner i tvättstugan.. hängde tvätt.. tog samtidigt en dusch.. upp på övervåningen och sminkade och fixade håret.. Sen var det nästan dax att åka.. hämtade Lotta i vanlig ordning och iväg till Anatomidelen av uppfödarutbildningen.. läxa till idag var att ta med rasstandarden och att vi skulle med kritiska ögon granska våra telingar.. Ja min hund är precis enligt rasstandarden.. henne fattas det inget på.. perfekt i mina ögon.. så riktigt så kritisk var jag inte.. haha... men min hund är vackrast.. i mina ögon.. "fniss"

Sen hem igen.. kollade bloggarna på datorn.. och Ingela.. det är kul att blogga.. kul att även du började..

Nej nu blir det kudden

Tjingeling

1 kommentar:

  1. Haha..vi får väl se hur detta ska gå du *Ler*

    SvaraRadera