söndag 29 mars 2009

Lördagen som försvann..

Så trött när man kom hem runt 7 snåret.. väckte Molly som inte tyckte det var nödvändigt att gå ut.. men vill att hon ska rastas och få mat innan vi lägger oss och sover igen.. Så sagt och gjort vi tog en sväng runt kvareret.. Sen in och fick i oss lite frukost.. Sen planade vi ut i sängen.. Gud va härligt.. Väckte Dennis innan jag somnade för han skulle på Scouthajk.. han och Christoffer..

RING.. RING.. jäkla telefon.. kl var 10:30 varför stänger jag inte av ljudet.. men men.. jag orkade inte svara.. 20 min senare ringer det igen.. fasiken också.. svarade.. Lilla mamma.. hon hade problem med sin dator.. avhjälpte hennes bekymmer. och hon var nöjd.. somnade om.. RING... herregud.. måste alla ringa just nu.. i normala fall svarar alltid familjen.. men eftersom det inte var någon hemma så var det bara att lyfta luren.. Tjena.. min äldste brorsa.. alltid trevligt att höra från släkten.. men INTE just idag.. Somnade om en stund men gick upp vid tolv..

Tog en härlig promenad i uppklarnande väder och torra trottoarer.. vilket Molly föredrar.. så nu var det inga problem att strosa med.. Solen började titta fram och den värmde så skönt.. längtar så till våren..

Dennis och Christoffer hade ätit så jag stekte en omelett med svamp.. gottigott..

Åkte förbi brorsan innan jobbet och lämnade lite verktyg som vi lånade när vi la klinker i källaren.. trodde då att alla ljusen skulle slockna på vägen.. men icke.. Det var inte många på hisingen som släckte sina ljus.. inte vi heller...

Så nu sitter jag på jobbet igen.. idag blir det hemgång 1 tim tidigare.. redan kl 6.. så gott folk glöm inte ställa tillbaka klockan..

Tjingling..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar