fredag 6 mars 2009

Jobba..

Tänk vad 9 lediga dagar springer iväg.. och nu är man tillbaka på jobbet.. fast jobbar jag går tiden fort och nu när man går i väntans tider.. "fniss" så vill man tiden ska springa iväg.. åtminstånde ett par veckor till så man verkligen vet och kan börja se framemot små söta tasstrippande hemma i valphagen..

Dagen har gått i fredagens tecken.. med diverse plock inför helgen.. men kom liksom av mig på vägen med det blev iallafall dammsugit.. mat har man lagat och plockat lite med tvätten.. som alltid är lika roligt..

Men jag och Molly tog oss en go promenad även om det var grått väder och rå och isande vind.. Jag med en talbok i öronen just nu är det "Män som hatar kvinnor" riktigt bra. och Molly hon var på lövjakt.. helt galen den där bruttan i löv.. trots att hon snart är 3 år så lär hon aldrig tappa gnistan för lövjakt..

När vi kom hem tände vi en brasa i öppna spisen.. och vad skönt vi somnade jag och Molly i den goa värmen från brasan.. finns inget bättre än mysfaktorn som en öppen spis kan ge..

Vid 20 tiden hann jag se dom första paren i Let´s Dance.. resten fick jag titta på datorn här på jobbet.. och jag hann tom slänga iväg ett sms och rösta på Morgan emellan mina uppdrag.. Och Elisabeth fick stanna kvar och Niclas W fick åka ut.. ja jisses vad konstigt det blev.. men så kan det vaa...

Så till er alla lediga som sitter där med ett gott glas vin.. Ta ett för mig med..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar