söndag 22 mars 2009

Söndag.. och huvet är fullt..

Det har varit 2 intensiva dagar på Hotel Scandic Crown.. Man har fått träffa många trevliga personer.. mycket intryck av blandade upplevelser.. heta diskussioner som ibland kändes lite meningslösa.. men som sagt allt måste få dryftas och är väl meningen på en sådan här utbildning..

Det som upprörde mig mest under dom här två dagarna var Agrias prishöjningar och taksänkningar.. Enligt föreläsaren så tycker dom att veterinärerna tar för mycket betalt och tycker man ska sitta och ringa runt INNAN man tar sin hund till veterinären.. men är det inte lika viktigt att gå till det stället hunden trivs.. och till en miljö den känner igen.. Nu går jag på en klinik med min Molly som inte har öppet helger och kvällar och skulle det hända något med henne akut skulle jag minsann inte sätta mig att ringa runt innan.. för när jag har fått tag i det billigaste stället så kanske det redan är försent.. Och enligt föreläsaren skulle det även skickas ut meddelande till Veterinärerna om denna sänkning.. som om dom skulle bry sig om det.. dom lär ju ta lika mycket betalt nu som innan och VEM får betala.. jo det är vi hundägare.. för visst vill man göra allt för sin älskling.. Jag har nu inte Agria som tur är men har varit på vippen att byta.. men nej tack.. Tacka vet jag IF...

I övrigt har det varit grymt trevligt och vilken härlig person Erna-britt Nordin är.. vilken humor och bjöd verkligen på sig själv.. och en hel del skinn på näsan..

Ankan Edoff som föreläste om kost i går som nu var inriktad just mot cavalierer var som vanligt medryckande och tiden gick fort..

Sen var det Professor Clarence Kvart tur att presentera studien om våra älskade hundars hjärtan.. här blev det en del snack och inte alla var helt nöjda med sina svar..

Vi pratade en hel del juridik då Ann Skog från Skk´s juridikavdelning var med och föreläste.. det var mycket intressant att höra vilka krav och skyldigheter vi har som uppfödare, vilka olika blanketter.. dolda fel osv..

I övrigt fick jag med mig en del bra tips om valplåda, och annat smått och gott.. inför stundande tider.. och att man nu vet och kanske på sikt kommer känna igen en hel del personer bakom kennelnamnen.. mycket nyttigt och trevligt..

Och sist men inte minst...FRUKOST.... MAT.. KAFFE... KAKOR.. FRUKT... ja herregud i mängder.. man känner sig fyrkantig.. och man är ju inte van vid att sitta still så många timmar om dagen.. så kontorsarbete är INGET för mig.. Tur att vi är skapta till att göra olika saker här i livet.. Min uppgift är att jobba nätter.. pyssla om familjen och Molly.. min stora hobby..

Så nu ska jag spika upp mitt fina diplom bland mina andra diplom från uppfödarutbildningen som jag går inom SKK..

Sen ska jag softa resten av kvällen i min goa soffa..

Tjingeling i kvällningen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar