onsdag 18 februari 2009

Snö.. snö..


Härligt med lite snö.. jag har ju en sådan där snötokig hund.. hon älskar att rulla sig.. ner med nosen i snön.. osv.. och det ser för härligt ut när det knappt finns någon snö.. men rulla sig det ska hon..


I kväll ska jag gå på ett nytt pass igen.. usch och fy.. nej så farligt är det inte.. jobba måste man och jag känner mig grymt privilgerad att "bara" behöva jobba 10 nätter i månaden.. Det gör att jag har möjligheten att vara hemma med hunden hela dagen, städa och greja.. vilket ger mig kvalitetstid med familjen.. Kanske även skämma bort dom små liven.. men va sjutton.. snart är dom utflugna..


Jag läste på Vouges blog om olika sett att se på hanar respektive tikar.. Jag själv är grymt stolt över min Molly.. Mamman är från Bio-bios heter Jablen Flash of Hope och är Svensk och Nordisk Champion och pappan är från Vouges heter Jason och är Svensk Champion.. och jag är snabb att berätta det med.. Hon är min stolthet.. min lilla Molly... och jag hoppas att alla mina framtida valpköpare kommer ha samma känslor för sin hund .. och samma stolthet över valparnas föräldrar som jag är över min hund.. hon har en stamtavla som inte går av för hackor.. Snygga, vackra välmeriterade och framförallt friska mor och far.. och mor och farföräldrar.. Lyckost mig

Till er alla onsdagslediga..


Ha en go kväll


Tjingeling


2 kommentarer:

  1. Så sant det du skriver Susanne!Visst e man jättestolt över sin hund.Min lilla vela har jättefina föräldrar, pappan svensk champion å mamman CK, å framför allt...hjärta u.a. på båda!Fast jag känner oxå att det behöver inte nödvändigtvis vara högt meriterade föräldradjur.Hälsan är såå himla viktig, utan den e det i princip kört.
    Ha de gött!
    /Gunilla

    SvaraRadera
  2. Jag känner att hälsan är prioritering nr ett hos cavalierer, det är bara ett plus med snygga hundar ;) Är själv så himla rädd för Syringomyelia, det verkar vara så plågsamt. Hoppas vi får stopp på det!
    Mina hundar har haft relativt tur med sina hjärtan, min ena hane har UA efter 4 års ålder, hans pappa fick biljud vid 6-7års ålder. Tyvärr fick min 2-årings pappa biljud nu i januari, han var 7. Han har väldigt fin stam med överlag bra hjärtan. Tyvärr kollas ju tikarna inte lika ofta, vissa slutar kolla dem efter de fått sina valpar. Men förhoppningsvis i framtiden får vi en frisk ras.

    Din Molly är verkligen jätte fin, lycka till med framtida valpar! ;)

    SvaraRadera