måndag 23 februari 2009

Måndag redan.. vart tog den lediga helgen vägen???

Vi kanske ska se tillbaka ett par dagar..

Lördagen.. gick vi bara och mös hemma.. tog några goa promenader i snöandet.. inte så härligt som när solen skiner och snön gnistrar och kylan biter i kinderna.. men ut måste man ju.. Vid 18 tiden skulle vi på kalas.. tyvärr fick inte Molly följa med då en syster till min brors fru skulle komma och hon är allergisk.. så den lilla damen fick snällt stanna hemma.. När vi varit hos brorsan ett par timmar snöade det så in i bänken så tom jag blev lite orolig.. tänk om vi fastnar i snön.. usch och fy.. så vid 22 tiden började vi dra oss hemåt.. och i bilen fick jag ett telefonsamtal från jobbet.. kris.. så jag dumpade min familj och åkte till jobbet.. framåt morgonkvisten var man bra trött.. men det var bara att bita ihop..

Söndagmorgon en snabb tur med Molly sen in och sova, vaknade jag vid 11 tiden.. tog en tur med Molly i snöblasket.. fy va äckligt.. Sen kom mamma och pappa på besök och så småningom svärmor.. blev några timmars småprat innan det åter var lugnt i huset.. var sååå trött så jag somna på soffa.. vilket är livsfarligt.. ja då var man pigg som en mört när kl var 23.. men tvingade mig isäng vid 00..

Måndag morgon.. stackars Dennis är sjuk.. förskyld så in i vassen.. så han bestämde sig för att jobba hemifrån idag.. Den lille gossen hade satt sin väckarklocka fel så jag gick upp och körde han till skolan.. var hemma igen efter 10 min.. tog en morgonpromenad med Molly och sen kröp vi ner under täcket igen.. Vaknade med ett ryck vid 11.. jisses.. halva dagen borta.. men ska ju jobba inatt så det gjorde inget..

Tack Peter för ett par trevliga timmar och med ett lyckat möte för våra charmtroll..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar