torsdag 19 februari 2009

Snart e det fredag..

Och denna vecka börjar gå mot sitt slut.. härligt för jag är ledig i helgen.. Ska på kalas på lördag mina 2 brorsbarn fyller år.. inte på samma dag men dom fyller så nära så dom slår ihop det..

Började morgonen med en härlig snöig promenad med Molly.. hon är som förbytt när det snöar.. far runt som ett skållat troll.. gjorde inte ifrån sig som jag önskat.. men då visade det sig att min lille gosse varit ute 30 min innan med henne.. ja inte undra på att hon bara ville busa.. och hon var inte alls ledsen över att behöva gå ut 2 ggr på en timma..

Sen kröp vi ner under täcket för att sova.. mysigt.. vaknade vid 12 tiden då tyckte Molly att vi sovit färdigt.. så jag släppte ut henne på tomten en stund, så jag hann dricka en kopp kaffe så man blir människa igen.. Sen på med kläderna och ut i snön.. var i ute i 45 min.. härligt när kylan biter i ens kinder och snön faller som kristaller.. så vackert..

När vi kom in blev det bad för Molly.. hon var mer grå än vit om benen.. sen la vi lite spår inne.. det gillar hon.. när hon tröttnat kröp hon ihop som en ostbåge som barnen kallar henne och somnade..

Då lagade jag middag till familjen.. Wokad kycklingfile med grönsaker och nudlar.. mums..

Vilade en stund på soffan innan det var dags att bege mig till jobbet igen.. men snart är det helg och jag är ledig..

jippih

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar