tisdag 10 februari 2009

Kursdag...

Vilken natt.. och vilken dag..

Jag jobbar ju som sagt natt på ett äldreboende här i stan.. och är ingen morgonmänniska så när klockan ringde kl 07 i morse.. var jag helt slut.. sov så dåligt i natt för man vet att man ska upp och är orolig att försova sig..

Upp och ut med vovven.. sen in och göra mig färdig.. hiva i lite kaffe för att sen iväg på Dokumentationskurs.. jaaa.. jippih... 7,5 h information om något som vi redan kan och som redan i höst kommer vara ute.. för då kommer dokumentationen läggas in på datorn.. Snacka om att satsa fel. sen hem.. handla lite på vägen.. ut med vovven och sen pusta ut i soffan 30 min för att sen iväg till Blå stjärna och uppfödarutbildningen.. idag var det om juridik.. mycket intressant.. och en toppenföreläsare Ove Germundsson en allround domare och även uppfödare etc. Så nu gäller det att läsa boken från pärm till pärm.. så är man fullfjädrad.. Efter kursen hem igen.. eller var tvungen handla maskindiskmedel på vägen.. allt var sååå slut hemma.. förutom handdiskmedlet.. men vem sjutton vill handdiska när man har diskmaskin.. Sen hem ut med vovven igen.. och nu hamna jag här.. en stund men ska slänga mig på soffan och bara njuta..

Vilken dag... jisses.. nu vet jag VARFÖR jag jobbar natt.. inte fel att ibland testa på det där med dagarbete ibland.. men usch och fy.. inget för mig..

Tur var väl ändå att grabbarna har lov så jag slapp åka hem och gå ut med vovven på lunchen..

Så till er dagarbetare.. beundrar er hur ni får ihop det..

Tjing till er alla

Susanne

1 kommentar:

  1. Hihi, jag håller med dig du! Fasen asså för att behöva gå upp tidigt och jobba...hela dagen blir ju förstörd, man hinner såå mkt mer när man jobbar natten ;)plus att man får gå och lägga sig i den varma goa sängen när alla andra stackare åker till jobbet...det är en härlig känsla! =) Så nu ska jag göra precis det....när jag har övertalat mina killar att...ja mamma ska också få plats i "deras" säng hihi

    natti

    SvaraRadera