torsdag 27 augusti 2009

Snart är det fredag..

och vi ska ta en tur med husvagnen.. bara jag Dennis och vovvarna till Alingsås.. tänkte ha en mysig helg däruppe med promenader vid sjön, kanske ett dopp om inte det blir iskallt och drivis..

Det är så bra med husvagn.. bara att koppla på och ge sig iväg.. man har liksom allt på plats.. Denna helgen bryr vi oss inte om att sätta upp tältet.. för enligt prognosen ska det bli regn och det är inge vidare att hänga upp ett stort tält på tork även om vi har ett stort garage..

Ja och idag är det 1 v sedan jag började med pulver och det går alldeles utmärkt.. kilona bara rinner av mig.. fast har inte vägt mig sen jag var på sahlgrenska för 1 vecka sedan.. har tänkt hålla mig tills nästa torsdag då det blir 2 v på pulver.. då ska det bli kul att se vad det har gjort..

Idag plockade jag fram en tunika som jag nog inte har haft på en sisådär 4-5 år.. funkade alldeles utmärkt.. härligt.. jeansen jag tog fram igår köpte jag för 4 år sedan på Nossebro marknad och sitter idag lösare än dom gjorde då dom inhandlades.. I midjan har jag krymt 17 cm.. och det känns verkligen..

Samtidigt idag fick jag ett brev ifrån Sahlgrenskas Kirurgavdelning där dom mottagit min remiss till operation och att jag får mer info om detta under hösten.. men som sagt.. jag hoppas att jag ska klara det själv.. en operation medför ju lite negativa saker också.. inte bara positiva.. men jag ger mig inte.. ska fixa detta.. på ett eller annat sätt.. Jag vill ju leva tills jag är minst 90.. och med det bmi:et jag hade innan var nog risken stor att livet hade tagit slut redan runt 70.. så med det i huvet så ska det gå..

Mina små juveler hemma mår toppen.. Den lilla busan växer och frodas.. tränat henne att stå på bordet och gå i utställnigskoppel.. vilket hon inte tycker är jättekul.. men vi tränar på..

Den stora tjejen fick följa med Alex ut på en joggingrunda..det var inte fel för henne och Alex tyckte det funkade bra.. så det kommer han få fortsätta med..

Själv har jag slöat lite men tog några promenader med vovvarna.. Tog även en tur till Hornbach och köpte panellack extravit.. för att måla vitrinskåpet, men det blir projekt under min ledighet..

Natti natti

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar