onsdag 19 augusti 2009

Hemma igen..

Stack ju iväg i fredags.. Jag, Dennis och vovvarna.. till Alingsås med husvagn.. OCH det regnade.. härligt.. nej inte alls.. hatar regn.. finns det något värre än när det regnar.. Men vi slog upp förtältet och gjorde det så mysigt man kan.. Första kvällen var vi inbjudna till ett par gamla grannar Pia och Bjarne.. där blev det öl till Dennis, Loka till mig.. och lite gotta till vovvarna då Pia alltid har hundgodis hemma trots att hon ingen egen hund har.. till Pia älskar Molly att gå.. för där får man alltid något gott.. På söndag förmiddag tog jag vovvarna och åkte hem, då lilla Wilma skulle åka hem till Skövde igen.. både trist för mig och Izzie.. även Molly tyckte nog det var lite tråkigt..

Men tillbaka på campingen blev det lekstund för Izzie och Molly med Bella och Soya.. Soya tyckte mest att Izzie var pest.. men Izzie är som hon är svansen går i 180 och ÄLSKAR alla vovvar.. bara dom är lagom stora..

Måndagen kom och vi tog en härlig promenad ut till Piren vid Playa Mjörn.. där fick Molly springa fritt och när det blåste så stog hon bara och njöt.. Den tösen bara älskar när det blåser.. På vägen hem blev Izzie lite trött då åkte hon ner i ryggsäcken/magsäcken och satt där och spanade på Molly när hon ville jaga fåglar..

Vi åkte och shoppade lite kött till grillningen.. Vi skulle äta middag med grannarna och grillning stog på menyn.. Så det blev Hickorymarinerad ytterfile, färskpotatis och en underbar sallad. Vi avslutade kvällen med en film..

Tisdagen plockade vi ner tältet.. och då stog solen högt på himlen typiskt.. sol den dagen man ska hem.. jaja.. så är det.. Väl hemma stog det städ på listan och handling för på kvällen skulle vi ha lite kalas för mig.. då jag fyller 22 den 18 augusti.. Så nu är vi jämngamla Elisabeth.. haha..

Molly har varit lite off och har beställt tid till veterinären med henne idag.. så först till min läkare och ta prover kl 13, sen till veterinären kl 14:30.. tajt men det ska nog gå.. Hon fick två fästingar när vi var på Öland och är lite orolig för Borrelia.. eller så är det halsen.. för det har varit ett jäkla gräsätande.. men vi får se vad veterinären säger..

I dag ska jag påbörja min 12 v pulverdiet.. jag har gått ner 14 kg nu.. men som sagt en del kvar..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar