torsdag 20 augusti 2009

Dag 1...

på min 12 veckors pulverdiet.. än så länge känns det bara bra.. och i går var jag på Sahlgrenska hos "min" teamssk och tog en del prover blandannat ämnesomsättningen för att kolla så att den dos av levaxin räcker, sen var det vägning och blodtryckstagning och med drygt 14 kg minus så berömde dom mig i massor.. och det känns så skönt.. bltr låg bra även puls var ok.

Jag skall även ingå i en studie där det ska göras tester på kondition och träning.. man ska få pröva sig fram till vad man tycker är kul och vill använda sig av för motion.. för det är ju ao sen för att kunna hålla min vikt att träna eller åtminstånde röra på sig mer..

Som sagt nu väntas det 12 veckor av pulver och det kan nog kännas tufft men kommer man bara in i det så ska det nog gå vägen.. det är nog tuffast den första veckan. man kan räkna med att gå ner 2 kg i veckan så jag räknar helt kallt med att åtminstånde gått ner 25 kg på 12 veckor.. gärna 30 kg.. då är jag väldigt nära min idealvikt.. det ska bli så skönt att kunna plocka fram alla mina enligt mig helt underbara kläder som jag sparat... jag har ju varit en kavaj/kjol/byxa tjej i hela mitt smala liv så nu är det dags att komma tillbaka dit.. och sen stanna där..

Mina små vovvar mår alldeles förträffligt.. Molly var lite slö häromdagen så jag var lite orolig för att hon åkt på någon fästingburen skit.. men nu är hon som vanligt igen.. det var skönt.. men kommer naturligtsvis hålla kollen på henne.. Izzie är i sitt esse.. slutat att bitas så mycket och älskar att mysa i knät.. gosevovvan... Molly kan bli lite avis men då är det bara att gå till husse eller småhussarna det är alltid någon tillgänglig...

Vädret.. gud va härligt med lite sol.. jag hatar regn.. men enligt nyheterna så skall värmen bli kortvarig.. tyvärr..

Så ut och ta vara på solen..

Tjingeling

1 kommentar:

  1. Va härligt för dig! Och tolv veckor låter jättetufft men tänk va gott när det e klart och va nöjd du kommer känna sig när du tappat alla dom kilona! Jag har kört två veckor bara nutrilett å man blir jättemotiverad när man ser siffrorna på vägen varje vecka! Du e jätteduktig! När ska man få se lilla Izzie då? su ska inte till helsingborg eller?

    SvaraRadera