måndag 31 augusti 2009

Så var denna helgen över..

och så även Dennis semester..

Helgen var helt kanon, trots vädret.. långa promenader med vovvarna ut till piren där dom hade möjlighet att få springa fritt då tillsammans med kompisarna Bella och Soya.. 2 helt fantastiska rubytikar.. och Bella den äldsta utav dom två var en riktig liten hönsmamma.. sprang vovvarna för långt ifrån oss var hon genast där och stoppade dom.. speciellt min lilla Izzie.. som hon först satte på plats som sig bör för att sedan vara helmysig emot .. jag tog ett kort på dessa två tjejer i dörröppningen på vår husvagn när dom pussar varandra.. såg så gulligt ut.. ska se om jag nite kan få in det i morgon..

Vädret var ju inte det bästa och vi valde att inte sätta upp tältet.. men vi hade sån tur för Siv och Christer (Bella och Soyas matte och husse) skulle sälja sin markis med tillhörande vägg i just den storleken som vi var ute efter.. kanon.. så den åkte upp på vår husvagn och vips så var det så mysigt att sitta där när skurarna kom.. att ha markis på vagnen gör det så mycket enklare när man ska iväg korta turer..

Idag var vardagen åter och Dennis började jobba.. vi la oss en stund till efter promenaden då ajg skulle jobba i natt.. vakande vid 10 tiden och gick upp.. mamma ringde och behövde hjälp med sin dator så dom kom över en stund på kaffe och jag fick hjälpt lilla mamma med datorn.. som blev så nöjd..

Idag var det 18 år sedan jag blev fru Lundgren.. och va sjutton tog den tiden vägen.. minns det som igår den varma sensommardagen i partille kyrka där vi sa ja till varandra.. det var 30 grader varmt och jag hade en klänning med 5 underkjolar och strumpbyxor.. jisses.. men så helt underbart trevligt det var.. och precis ett sådant bröllop alla flickor kan önska sig.. i alla fall precis ett sådant jag ville ha.. Kvällen avslutande vi på Hotell Sheraton i bröllopssviten.. olaalla

Denna kvällen avslutar jag på mitt jobb.. kanske inte lika romantiskt men va sjutton det är ju inte jämna år.. men om 2 år så blir det säkert någon resa för oss 2.. 10 år var vi på kos, 15 år på cypern.. och vad det blir vid 20.. ja det får vi se... kanske thailand...

Nej nu väntar jobb..

Ha en fortsatt trevlig kväll

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar