lördag 1 augusti 2009

Äntligen är husvagnen städad och klar..

gasolen insatt, tidigare har vi ju legat fast på samma camping under hela säsongen, men när barnen blir äldre är inte det så intressant att följa med oss längre. Så vi valde att inte ställa upp vagnen i Alingsås, där vi brukar ligga utan tänkte använda våran vagn till småturer istället. När vi låg stilla med vagnen hade vi kök/vardagsrum i förtältet med spis, kyl tv etc.. men som sagt lite svårt att släpa med sig allt när man ska ut på lite längre sträckor.. så i år ska vi inviga gasolspisen i husvagnen.. den är aldrig använd och så ren och snygg.. känns lite surt att börja använda den faktiskt.. men vagnen är 5 år gammal så kanske dags att testa den.. för käka ute varje dag blir det inte.. och med tanke på min mathållning så har dom inte så mycket till mig.. förutom sallad då kanske..

4 veckor har nu gått sen jag började min mat och viktförändring och på vågen är det -10 kg, och det är såå skönt när det går åt rätt håll, igår slarvade jag med Wii:et men städade ju husvagnen och svettades där istället.. Den 19 Augusti ska jag påbörja en 12 veckor diet med bara pulver.. ska bli intressant och se vad det blir för resultat.. kanske behöver jag ingen operation trots allt..
Skulle faktiskt vara skönt egentligen..

Klockan är nu 10 och huset här är fortfarande tyst.. jag och lilla Izzie har varit uppe sedan 8.. men nu sover hon och snarkar i en av sina korgar.. Det är så skönt att bara njuta av tystnaden och surret från datorn.. inte för att min familj numera är särkilt ljudliga egentligen.. men det är ändå skönt att bara vara ensam uppe.. jag och min kaffekopp...

Igår kväll skulle jag festa till med en flaska Cola Light som tidigare var ett av det viktigaste i mitt liv.. ja efter hundar och familjen då naturligtsvis.. Hällde upp ett stort glas.. tog en rejäl klunk.. men usch.. va sjutton.. det smakade inte så gott som jag förväntade mig.. tänk va fort man kan stoppa undan sina dåliga vanor.. nej det var inge gott.. mycket härligare och friskare med vanligt bubbelvatten från Soda Streamen.. så den ska med på semestern..

Nej nu ska jag planera resrutten..

Tjingeling..

1 kommentar:

  1. UJ! 12 veckor på bara pulver? Hoppas det e gott pulver :) Fast efter två veckor tyckte jag Nutrilettpulvret va gott ;P Tycker du är jätteduktig Susanne! *Spiken sniker in en nospuss på Molly å springer å gömmer sig fort som attan*

    SvaraRadera