tisdag 25 augusti 2009

Att gå på kalas när man kör pulverdiet..

är inte det lättaste för många.. men för mig var det inga problem.. för jag är av den envetna typen.. när jag väl bestämt mig så är det det som gäller.. och inget är så roligt som att plocka fram det ena plagget efter det andra som verkligen passar och sitter bra.. Då är det värt varenda liten hungerskänsla.. det enda som är jobbigt är att man blir så torr i munnen.. men det går lätt att avhjälpa med lite dryck..

Pappa fyllde 77 år igår och ser inte en dag äldre ut än 50.. piggare än många 40 åringar.. vi var där på lite kalas.. eller kalas vill ju inte pappa ha.. men det vill vi.. det bjöds på en del läckerheter men jag tog ett par koppar kaffe vilket kanske inte var lika gott.. men det gick så bra ändå..

Vakande tidigt idag vid 7 tiden tog ut vovvarna på promenad.. sen satte jag mig vid tv: och kollade på En sång för Martin.. med Sven Wolter.. en film om Altzeimers och hur det påverkar familjen omkring.. och han spelar så bra.. jag som jobbar inom geriatriken och har boende med just Altzeimers vet precis hur dom fungerar och det var verkligen identiskt så som Sven spelar..

Vid 12 steg min sjusovar man upp och vi åkte till skatås och promenerade där i ett par timmar.. tog ett dopp i härlanda tjärn och även vovvarna tog en liten tur ner i sjön..

Dennis har lagat mat och jag tog mig en go drink.. Nu ska vi åka och hämta ett skåp hos min moster som kommer göra sig bra i källaren som barskåp till våran kommade bar..

Hundarna är nybadade och ligger och sover i var sin korg.. sötnosarna..

Och sist men inte minst.. Grattis till alla priser i helgen, Peter och Per på Vouges.. och låt den svenska avundsjukan inte krypa under skinnet.. Ni är grymma...

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar