onsdag 13 maj 2009

Onsdag..

jisses vad veckorna springer iväg.. i går var valparna 2 veckor gamla och så underbara.. ögon och öron är ju öppna nu och dom försöker komma upp på bakbenen.. så sött.. Dom är två mycket nöjda flickor som äter växer och sover.. Molly har stenkoll på dom och lämnar dom bara när dom är tysta och nöjda..

Idag har jag och den store sonen varit och köpt kostym till studenten.. det är en djungel med kostymer helt klart, korta, långa, reguljära 100- storlekar etc.. tur att det finns så mycket bra butikspersonal att få hjälp av.. Så det blev en helt ny stass.. kostym+skjorta+slips.. wow.. vilken snygging..

Det är mycket att stå i inför studenten.. inbjudan är skickad.. bilen är bokad.. maten är fixad.. ska beställa en skylt till helgen.. ska bara hitta ett bra kort från yngre dagar som inte är alltför pinsamt.. har ett där han står naken framför tvättmaskinen.. men det är nog lite magstarkt.. så det blir nog ett lite mer neutralt kort..

Den andra gossen fyllde ju 17 år i söndags och vi hade kalas för honom.. han fick sig en ny mobiltelefon som han är nöjd med.. Det var lite kul på söndagsmorgonen eller vid 12 snåret (räknas som morgon för en tonåring ) när vi alla kom in och sjöng för full hals och paketet med telefonen överlämnades.. han trodde nämligen inte att han skulle få sin drömtelefon eftersom jag sagt att den var försenad i leveransen.. så han svamlade något halvt vaken halvt sovande om han skulle få den i delar.. dom e söta dom där små liven.. Sen var det full rulle göra olika snittar och fixa mockatårtan.. vilket allt var superlyckat..

Så nu är det onsdag och jag själv är tillbaka på jobbet.. tänkte gå in och boka bio-biljetter till mig och gubben.. Änglar och Demoner.. som jag längtat efter att få se den.. hoppas den nu håller måttet.. Så det blir nog på söndag om det finns bra platser.. återkommer med recension av den..

Så en god natt till er alla som får sova.. jag tänker hålla mig vaken till kl 8.. sen blir det sova av..

Natt.. natt

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar