lördag 9 maj 2009

Äntligen lördag...

och i natt blir det jobb.. ska bli skönt att komma till jobbet träffa jobbarkompisarna.. och mina goa boende.. Det är skönt att vara ledig.. men dom sista dagarna var inte vidare roliga.. regn.. regn och åter regn.. suck säger jag bara.. men idag kändes det mycket bättre när solen tittade fram och att vinden mojnade lite..

Jag var en sväng till Rusta och inhandlade 10 st solcellsbelysning.. tänkte placera ut en del av dom på våran kulle där vi planterat en del plantor.. sen blev det några i våran andra "sommaräng" som vi kallar den.. och 2 st vid själva nedgången på gräsmattan.. synd att man inte är hemma och ser hur det ser ut nu när mörkret lagt sig..

Valparna har nu äntligen börjat öppna sina ögon.. så snälla och söta som dom är.. herregud man kan inte se sig mätt på dom.. och Molly hon tankar på dom bra dom växer så det står härligt till..

I morgon blir det kalas för min yngste son som blir 17 år.. vi har delat upp det i 2 omgångar.. vi ska ha ett större kalas om 2 v.. så valparna får växa till sig lite till.. i morgon blir det för mormor, morfar, farmor och farfar.. Det skall serveras olika sorters smörgåsar och till kaffet en hembakad moccatårta..

Nej nu ska jag göra lite nytta innan det blir fika..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar