torsdag 21 maj 2009

100:de inlägget..

Japp så var detta det hundrade inlägget.. jisses tycker inte jag hållt på så länge.. men det är så kul att blogga.. kanske inte för att andra kanske tycker det jag skriver är intressant utan mer som en kul grej att få lite vardagsliv på pränt..

Idag var det som sagt kalas för grabben som blev 17 den 10 maj.. Så jag och han for iväg och shoppade loss.. eller handlade mat.. kanske inte riktigt lika kul att shoppa loss på coop.. men nödvändigt.. På kvällens meny stog det 2 olika sorters matpajer, en fransk ost och skinkpaj och 1 köttfärspaj.. till efterätt blev det en paj gjord på trädgårdens frukter (röda vinbär, hallon, blåbär och äpplen) och en kladdkaka..

Jag tycker det är roligt att hitta nya recept och testa.. brukar vara uppskattat.. För det värsta jag vet är när folk serverar på fest tex färdiga grytbaser man blandat i lite fräst kött såsom kyckling eller dylikt.. då sitter man där och ljuger..ohh.. va gott detta var.. haha.. finns ingen själ i den maten.. som bara smakar konserveringsmedel.. blää.. sånt kan man på sin höjd använda som nödlösning tex när vi är i husvagnen där man kanske inte har så mycket möjligheter.. men bara där..

Valparna charmade alla dom korta stunderna dom var vakna.. när dom tultade omkring i sin valplåda och brottades om varannat.. Molly gjorde som vanligt ett toppenjobb med sina små.. hade koll på att dom mådde bra och diade dom när dom sa det minsta pip..

Nu sover Molly gott på golvet brevid valphagen.. för det blir inte mycket lugn och ro när man har folk hemma.. för tänk om Molly skulle missa det minsta lilla smula som någon tappat.. hujedamej..

Nu ska jag ta det lite lugnt och kolla vad tv:n har att erbjuda sen blir det sängen för i morgon är en annan dag..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar