söndag 10 januari 2010

Vilken helg...

My dog.. och i år hade jag anmält mina tjejer.. då jag äntligen var ledig då denna trevliga utställning skulle gå av stapeln.

Fredagen var det baddag.. och när det är 15 minus ute är ju inte detta det roligaste att göra.. så det blev en sista kisspromenad vid 22 tiden.. sen var det dags.. vilket fredagsnöje tyckte dom säkert.. Izzie i badet först då hon har lite mer lätttorkad päls.. så i badet schamponera på allra bästa sätt.. sen upp i värmen.. blåste henne torr.. Sen var det dags för Molly.. hon tycker inte det är så kul med bad men alltså är detta ett måste med jämna mellanrum.. men efter vatten kommer värme.. så föning.. nagelklippning och sen på med den lilla stumpan.. uppskattad.. nej tror inte det.. hihi... men efter detta somnade dom så gott i sängen och vi hade inte hjärta att lägga dom i sina sovkorgar..

Lördag morgon.. 6:30 ringde klockan.. hundarna tittade på mig precis som om e du inte riktigt klok.. gå upp NU... Så dom låg kvar medans jag fixade det sista.. väckte dom vid 7 , dom och Dennis som var så snäll att han gick upp och körde mig och hundarna..

Izzie skulle in först i ringen av dom två.. startnummer 9.. Det var 7 tikar anmälda och 2 hanar.. Izzie blev placerad som nummer 5 av tikarna med följande kritik:

Domare: Rony Doedijns

Strong Bitch of correct size o propotion. Needs time o mature o settle in the ring. Correct head profile o proportions. Some spotting in the white muzzle, nice eye. Needs to level upp in topline. Sufficient body for age, typic front and rear angilation, nice general conditions, movements are ok for age.

Jag är nöjd med tanke på att hon skuttade i mesta laget.. tiden gick snabbt då man alltid har trevliga människor omkring sig.. Molly skulle in som nummer 62 och med henne var jag mer nervös, sist fick jag en 2:a och då jag tyckt att hon var lite hög i hullet så hade jag inte räknat med annat..

Molly.. min lilla gumma.. gick så fint.. härligt.. svansen viftandes och man kände att hon tyckte det var kul.. Hon fick en 1:a jippih.. i konkurrensen åkte vi ut i andra svepet så att säga.. men vi var nöjda och hennes kritik löd följande

Blenheim bitch of good size and propotions, happy in temprament, sufficient bone and substance. Correct in headprofile. Nose pigment would be more intense. Topline can be a bit firmer, especially in the move. Good body, nice color and condition sufficient on the move, happy temprament.

Så nöjd med lördagen..

På söndagen var det bara Izzie som skulle ställas.. Molly sov hos en av grabbarna så hon märkte inte ens att vi åkte.. Men Izzie som inte gillar att åka utan Molly var inte så glad i bilen men när vi kom fram var det roligare..mycket att se på. Izzie skulle in som hund nummer 8 samma hundar som i går.. men idag gick hon så bra.. jisses vilken förändring sen igår.. härligt.. och det gav resultat domaren placerade oss som 2:a kul värre eftersom vi blev 5:a i går.. hon fick idag följande kritik.

Domare Göran Bodegård

Pigg trevlig något robust. Aningen maskulim valp. Önskar färger bättre uppbrutna. Bra ansikte och uttryck. Utmärkt konstruktion fram och bak. Rör sig mycket trevligt.

Placering 2:a bästa tikvalp med HP..

Så nu är man lite sugen på att ställa ut igen.. så nu spanar jag utställningar..

Nej nu softar jag vidare i soffan.. helgen har varit tuff..

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar