lördag 23 januari 2010

Sushi VS Pitepalt..

Idag var det då dags för middag med våra vänner.. Vi hade ju bestämt att vi skulle tillverka egen sushi och Dennis skulle få känna på Paltkoma..

Fejade och grejade som man alltid för då man skall ha gäster.. lite ljus på toaletterna och runt om i huset.. vanilj och jordgubb är mina favoriter just nu.. och gillar verkligen doften och det mysiga skenet från stearinljusen..

När gästerna kommit satte vi igång med att laga mat.. Så roligt det är att laga mat många tillsammans.. och vi har ett sånt superkök stort nog att vi 7 personer kunde jobba samtidigt utan att man var för mycket i vägen för varandra.. Pitepalt kokades, fläsket stektes, Makirullarna rullades..

Vi bestämde att Pitepalten fick bli förrätt.. Så pitepalt, stekt fläsk, lingonsylt och smör.. och så gott det var påminde om kroppkakorna på Öland.. tog 2 ggr för det var man tvungen till sa pappan i familjen som var här.. han kommer ju från norrland så det var bara att lyda..

Sen blev det dags för huvudrätten.. Sushi.. 1 gång tidigare har jag ätit det och blä va illa det var.. men idag var det något helt annat.. så gott.. så detta blir inte sista gången jag vill äta det..

Till efterätt blev det hallonparfait med bärsås, cupcakes, maränger, kaffe och likör..

Jisses nu står magen i fyra hörn.. ska nog inte äta mer på flera veckor.. hihi

Så till Erica.. Det var supergott med Sushi glad att jag vågade mig på att pröva igen.

Tjingeling

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad glad jag blir att du provade igen!!
    Visst är det mumma? !!!

    SvaraRadera
  2. Mums, vad gott det låter....

    SvaraRadera
  3. Vilken udda kombinatino sushi och palt! Men allt går bara man har ett öppet sinne! Ha en bra dag!/Caramel

    SvaraRadera