lördag 2 januari 2010

Kylan håller i sig..


Det positiva är ju at hundarna är rena och snygga och torra när man kommer in efter promenaderna.. det tråkiga är ju att promenaderna inte blir lika gemytliga för matte och husse.. och även med varma goa kläder blir det lite kallt ändå.. Molly är ju som en valp i snön.. röjer och har sig, Izzie är snabbt efter och gör precis som Molly men fattar nog inte riktigt varför..


Nyårsafton gick som en dans.. Jag hade med dom på jobbet och dom gamla som var vakna tyckte det var underbart med hundar.. Dom fick undersöka stället sen kröp dom in i var sin bur och somnade gott.. kl 00 började det smällas och skjutas raketer.. inte en fena hundarn gjorde.. så skönt med lugna och harmoniska hundar.. kan dom sova sig igenom 12-slaget en nyårsafton så är det inte mycket till stress i dom inte..


Nyårdagen fick vi lite trevligt besök och det blev tjötande kring barbordet hemma.. mysigt värre..


Idag blev det en tur till Backaplan och Specsavers för att hämta mina linser som nu har kommit.. härligt.. dom är av silikon och är helt grymma.. sover med dom.. jobbar med dom och behöver aldrig ta ut dom.. byter dom 1 ggr i månader bara..grymt bra men som sagt inte så billiga men va sjutton lite måste man unna sig.. Dennis köpte sig ett par nya chinos.. SVARTA.. inte ovanligt..


Ny har jag bakat bullar och en banankaka.. för kommande besök.. så till kusinerna i norr.. här finns det fikabröd.. blink.. blink...


Nej nu ska jag placera mig i soffan i tv-rummet..


Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar