onsdag 18 juli 2012

Min Älskade Molly

19 Juli 2006



Det var dagen då du föddes, min allra första hund, min familj har aldrig haft hund men jag har alltid tänkt att om jag en gång ska ha hund så är det en cavalier.. och när en väninna till mig köpte hund 2004 så växte mitt egna hundbehov.. och 2006 när Molly var 5 dagar gammal fick jag tips ifrån väninnan om att en kull Blenheims hade fötts på Kennel Bio-bio´s i Kungsbacka.. Så jag ringde till Birgitta Molin och ja det hade fötts en kull med 3 flickor och 1 liten pojk.. jag ville ju naturligtsvis ha en tjej.. och satte upp mig på listan för intresse.. när valparna var 5 veckor fick vi träffa dom små liven.. och vilka sötnosar vi fann i inhägnaden. Mamma var ju helt fantastisk och låg utanför hägnet och kollade lugnt på oss som bara lös av lycka..

Molly.. ja vad ska man säga om henne.. nyfiken som få.. vägrade somna som dom andra gjorde och när vi skulle gå så satt hon där och tittade på oss med sina stora ögon.. men jag visste inte då vem av flickorna som skulle bli min.. Lena och Birgitta skulle spara 1 tik och dom hade inte valt vilken.. men tror nog att Lena förstod att vi måste ha Molly.. hihi och tack vare Lena fick vi upp intresset för utställning och har ju nått några framgångar med Cert och cacib och reservcert.. och vi kämpar på..

Molly har ju fått 2 kullar första kullen med 2 tjejer och i den kullen sparade vi våran lilla Izzie.. och andra kullen fick hon 3 hanar..

Men nu är hon pensionär och lever livet och åker på utställning.. vilket hon tycker är superkul..

Hoppas jag får lika många år till med min lilla prinsessa..

Dagens höjdpunkt var när dom fick 6 årstårtan.. knäckebrödstårta med färskfoder och skinka.. gissa om det var uppskattat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar